niedziela, 25 lutego 2018

CHOMIK - jak zacząć?

Chomiki to malutkie gryzonie, które najbardziej wariują w nocy :) Trzeba pamiętać, że podczas dnia należy dać im spokój. Na pewno dla osoby, która pragnie mieć zwierzątko, lecz dużo pracuje - chomik będzie idealny. Najczęstszymi można powiedzieć "rodzajami" małych gryzoni - chomików jest dżungarski oraz syryjski. Wybór chomika tak naprawdę należy do naszych gustów, mały czy duży, szary czy brązowy, z pręgą lub bez.
Ja posiadam chomika dżungarskiego i jest przekochany. Wystawia głowę, gdy jestem w pokoju, je z ręki, ładnie siedzi też na rękach i ni gryzie :)
Podstawowe rzeczy, w które musimy być zaopatrzeni, aby posiadać chomika to:

  • odpowiednia klatka, bądź samla
  • kołowrotek (wielkość w zależności od rodzaju chomika)
  • miseczka na jedzonko
  • poidełko
  • domek
  • jedzonko dobrej jakości
  • trociny
Dla urozmaicenia można za pomocą rolek od papieru toaletowego wykonać tunele. Chomiki uwielbiają kopać w trocinach, a z tuneli na pewno będą zadowolone :)
 
To tyle, o ile chodzi o początek i jak zacząć z chomikiem :)
 
A tu zdjęcie mojego chomika :) 



12 komentarzy:

  1. śliczny chomik, kiedyś, dawno temu miałam swojego, odkąd mamy kota to raczej byłby średni duet:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chomiki to słodziutkie zwierzątka :D
    Chciałabym chomika, aczkolwiek bałabym się o jego los - posiadaczka kotów i piesków :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze fascynowały mnie te zwierzęta a ponadto są aktywne w nocy więc pewnie miałbym towarzysza do nocnych przesiadywań.Jednakże jeszcze nie potrafię się przekonać dostatecznie do nich. Może to brak wiedzy dotyczącej opieni nad nimi...hmmm nie wiem
    obserwuje i zapraszam do mnie :)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podstawowa wiedza do posiadania takiego zwierzątka to jedynie odpowiednia wielkościowo klatka, trociny poidełko oraz karma dobrej jakości, aby nie truć małego domownika :) Plus opieka nad nim, żeby się z nim pobawić, aby znowu nie zrobił się "dziki" :)

      Usuń
  4. Cześć witam cię bardzo serdecznie w ten mroźny zimowy dzień w młodości bardzo dużo miałam chomików o różnych każdego kochałam każdy miał swoje imię i każdy był traktowany wyjątkowo ale tutaj trzeba się urodzić z miłością do zwierząt by traktować je tak jak na to zasługują a więc i tobie życzę by chomiczek sprawiał ci dużo radości wyczuł twoją miłość i dużo dużo fantastycznych wspólnych dni Pozdrawiam cię bardzo ciepło

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam nigdy chomika, strasznie się boję takich zwierzątek;(
    Obserwuje ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszelakie zwierzątka futerkowe :) sam mam króliczka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. zaobserwowane, zapraszam do mnie https://anja-ori.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako dzieciak miałam chomika bardzo lubię takie zwierzęta jak i inne takie jak psy ☺pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. ale słodziak z tego chomiczka <3 osobiście marzy mi się taki zwierzak <3
    pozdrawiam

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń